Největší mýt na českém internetu je…
Největší mýt nejen na českém internetovém rybníce je jeden velmi známý pojem.
Návštěvnost. Traffic.
Tím mýtem je slepá honba za návštěvností bez vědomí dalších souvislostí.
Ale zamysleli jste se někdy nad tím, k čemu to vlastně je honit nové a nové návštěvníky?
Představte si, že zítra přijde na váš web 1000x více lidí. A odpovězte si,
prodáte 1000x více? Bude na vašem účtu 1000x více peněz?
Pokud ano, pak a jedině pak je návštěvnost přesně to, na čem potřebujete pracovat.
Když nemyslíte na internetu strategicky, utratíte peníze zbytečně brzy. Je to
jako rozhodnout se, že budete mít restauraci, utratíte peníze za
reklamu, za návštěvnost vaší restaurace, ale zapomenete koupit jídlo a
sehnat kuchaře, který bude vařit. Chápete?
Návštěvníci do restaurace přijdou a zase odejdou.
A co dělají návštěvníci vašeho webu? Kupují nebo spíš odcházejí?
Návštěvnost má totiž vždy bratříčka. Konverzi.
Konverze je vaše schopnost změnit návštěvníka vaší stránky na zákazníka.
Konverze je schopnost vrátit vám vaše peníze za
náklady jako výroba webu, grafika, programátor, PPC a SEO zpět.
Konverze se často udává v procentech, jako míra toho, kolik lidí si od
vás koupí. Nebo kolik lidí se u vás zaregistruje, stáhne si eBook něco
vyplní apod. Jak konvertuje váš web znamená, jak váš web vydělává.
Konverze je největší věda online marketingu. Proto o ní mnoho lidí
mlčí.
Kolik vás stojí jeden návštěvník? Kolik korun vyděláte z jednoho zákazníka?
A kolik si můžete dovolit zaplatit za jednoho návštěvníka vašeho
webu?
To jsou klíčové metriky profíků online marketingu. Ptejte se na ně.
Žádejte umístění Google analytics na vaše stránky, chtějte po lidech,
kteří vám dělají web, aby vám pomohli s konverzí webu. To je možná ta
nejklíčovější věc, kterou můžete udělat právě teď.
Postavte pevné základy vaší internetové strategie. Je to jediná cesta
jak na internetu skutečně prosperovat.
Zjednodušte si život díky internetu
– David Kirš
Jakých 11 strategií bude hýbat na internetu v roce 2014? Přijďte na akci pro podnikatele od podnikatelů.
… a shlédněte video „Proč NÁVŠTĚVNOST sama o sobě neznamená nic.“